preskoči na sadržaj

Ekonomska škola Mije Mirkovića Rijeka

Login
MATURANTI
Obrazovanje odraslih
Informacije za roditelje
Škola ambasador EP

MZO natječaji
RSS
Carnet novosti
Korisni linkovi

Brojač posjeta
Ispis statistike od 1. 9. 2014.

Ukupno: 1101101
Ovaj mjesec: 122
Ovaj tjedan: 95
Danas: 12
NOVOSTI
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Prezentacija teme IZRADA NASTAVNIH MATERIJALA ZA UČENIKE S POSEBNIM POTREBAMA U NASTAVI HRVATSKOG JEZIKA ZA SREDNJE ŠKOLE
Autor: Irena Fiuman, 11. 11. 2009.

Dana 5. studenog 2009. godine u Prometnoj školi u Rijeci održano je Županijsko stručno vijeće profesora hrvatskog jezika, na kojem su naše profesorice Branka Ivančević i Koraljka Brdar-Mijić prezentirale izradu nastavnih materijala za učenike s posebnim potrebama.


U Ekonomskoj školi Mije MIrkovića u Rijeci od šk. god. 1997./1998. školuju se učenici s posebnim potrebama koji su uključeni u redoviti školski sustav u posebnim razrednim odjeljenjima. To je doprinjelo sveukupnoij njihovoj kvaliteti života, budući da su se do tada mogli školovati isključivo u Srednjošklolskom centru u Dubravi u Zagrebu. Tako im je osigurano pravo na odrastanje u vlastitoj obitelji uz stjecanje srednje stručne spreme za zanimanje upravni referent. Ističemo da je ovakav vid srednjoškolskog obrazovanja jedinstven u našoj domovini, a time je još vrjedniji.

U počecima je radni prostor obuhvaćao učionicu u prizemlju, kabinet fizioterapeuta i defektologa te prilagođen sanitarni čvor. Ugradnjom lifta omogućena je djelomična integracija učenika g razreda u redovni nastavni proces i ne manje važna socijalna integracija. S vremenom povećava se broj učenika, a time i potreba za dodatnim specijaliziranim učionicama kojih danas ima tri, uz dodatni sanitarni čvor, dvoranom za fizioterapiju, ured medicinske sestre i fizioterapeuta te defektologa.

U prvoj generaciji bilo je pet učenika koji su upisani po redovnom programu, da bi se iduće godine upisala još tri učenika. Tada je nastava održavana u kombiniranom odjeljenju ½ razreda zajedno i održavala se u izuzetno zahtjevnim uvjetima u istoj učionici (pokušajte zamisliti organizaciju sata u kojem se istovremeno interpretira s prvim razredom lirska pjesma, a s drugim Shakespeareov Hamlet ili kasnije, s trećim razredom realizam, a s četvrtim avangardu).

Uvjeti rada su se tijekom godina poboljšavali, osobito nakon ugradnje lifta, pri čemu su se učenici s posebnim potrebama djelomično integrirali u nastavni proces s redovnim učenicima u predmetima iz područja kulture (hrvatski jezik, strani jezik, povijest i neki predmeti struke).

Djelomična integracija znači da su npr. u nastavi hrvatskoga jezika dva sata zajedno s učenicima redovnih razreda, a dva sata samostalno.

Početkom šk. god. 2006./2007. uveden je i trogodišnji program za zanimanje pomoćni administrator temeljem rješenja MZOŠ, što je omogućilo zadržavanje kvalitete rada i odgovarajućeg pristupa svakom pojedinom učeniku za zadovoljavanje njegovih edukativnih potreba.

Ove školske godine upisano je  u četverogodišnji program od prvog do četvrtog razreda 11 učenika, a u trogodišnji program od prvog do trećeg razreda 5 učenika. Treba istaknuti da se i u redovne razrede uključuju djeca sa zdravstvenim teškoćama (kao što su epilepsija, slabovidnost, oštećenja sluha, cerebralna paraliza isl.). Ta djeca su integrirana i u razredne odjele smjera ekonomist. Interes te djece često je usmjeren prema drugim područjima, ali su zbog zdravstvenih problema u tome onemogućeni. K nama se upućuju s rješenjem Ureda za prosvjetu i prema mišljenju Službe za profesionalnu orjentaciju.

 

INDIVIDUALIZIRANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG RADA

 

Zbog različitih teškoća u psiho-fizičkom razvoju, potrebna je individualizacija nastave jer su različite razine mogućnosti usvajanja znanja i vještina. Na početku svake školske godine predmetni profesori uključeni su u timski rad sa stručnim suradnicima – psihologinjom i defektologinjama, pri čemu se radi inicijalna procjena učenikovih sposobnosti i savladanih sadržaja u dotadašnjem školovanju. Uočavaju se motorička oštećenja, mogućnosti usmene/pisane komunikacije, čitateljske kompetencije, analize/sinteze i generalizacije. Uz prepoznavanje njihovih posebnosti odabiru se najprikladniji didaktičko-metodički pristupi i oblici rada te načini vrednovanja uspješnosti. Tada se rade individualizirani programi. Naglašavaju se učenikove "jake strane" i interesi te njihove potrebe.



Priloženi dokumenti:
prezentacija 001web.jpg (305.36 KB)
prezentacija 004web.jpg (281.92 KB)
prezentacija 005web.jpg (282.65 KB)
prezentacija 008web.jpg (235.60 KB)
PREDAVANJE G RAZREDI.ppt (5.59 MB)


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]

ODABERI JEDAN OD SMJEROVA I UPIŠI EŠMM!

 

IMAM STRUKU, MOGU ALI NE MORAM NA FAKULTET!

preskoči na navigaciju