Dana 5. studenog 2009. godine u Prometnoj školi u Rijeci održano je Županijsko stručno vijeće profesora hrvatskog jezika, na kojem su naše profesorice Branka Ivančević i Koraljka Brdar-Mijić prezentirale izradu nastavnih materijala za učenike s posebnim potrebama.
U Ekonomskoj školi Mije MIrkovića u Rijeci od šk. god. 1997./1998. školuju se učenici s posebnim potrebama koji su uključeni u redoviti školski sustav u posebnim razrednim odjeljenjima. To je doprinjelo sveukupnoij njihovoj kvaliteti života, budući da su se do tada mogli školovati isključivo u Srednjošklolskom centru u Dubravi u Zagrebu. Tako im je osigurano pravo na odrastanje u vlastitoj obitelji uz stjecanje srednje stručne spreme za zanimanje upravni referent. Ističemo da je ovakav vid srednjoškolskog obrazovanja jedinstven u našoj domovini, a time je još vrjedniji.
U počecima je radni prostor obuhvaćao učionicu u prizemlju, kabinet fizioterapeuta i defektologa te prilagođen sanitarni čvor. Ugradnjom lifta omogućena je djelomična integracija učenika g razreda u redovni nastavni proces i ne manje važna socijalna integracija. S vremenom povećava se broj učenika, a time i potreba za dodatnim specijaliziranim učionicama kojih danas ima tri, uz dodatni sanitarni čvor, dvoranom za fizioterapiju, ured medicinske sestre i fizioterapeuta te defektologa.
U prvoj generaciji bilo je pet učenika koji su upisani po redovnom programu, da bi se iduće godine upisala još tri učenika. Tada je nastava održavana u kombiniranom odjeljenju ½ razreda zajedno i održavala se u izuzetno zahtjevnim uvjetima u istoj učionici (pokušajte zamisliti organizaciju sata u kojem se istovremeno interpretira s prvim razredom lirska pjesma, a s drugim Shakespeareov Hamlet ili kasnije, s trećim razredom realizam, a s četvrtim avangardu).
Uvjeti rada su se tijekom godina poboljšavali, osobito nakon ugradnje lifta, pri čemu su se učenici s posebnim potrebama djelomično integrirali u nastavni proces s redovnim učenicima u predmetima iz područja kulture (hrvatski jezik, strani jezik, povijest i neki predmeti struke).
Djelomična integracija znači da su npr. u nastavi hrvatskoga jezika dva sata zajedno s učenicima redovnih razreda, a dva sata samostalno.
Početkom šk. god. 2006./2007. uveden je i trogodišnji program za zanimanje pomoćni administrator temeljem rješenja MZOŠ, što je omogućilo zadržavanje kvalitete rada i odgovarajućeg pristupa svakom pojedinom učeniku za zadovoljavanje njegovih edukativnih potreba.
Ove školske godine upisano je u četverogodišnji program od prvog do četvrtog razreda 11 učenika, a u trogodišnji program od prvog do trećeg razreda 5 učenika. Treba istaknuti da se i u redovne razrede uključuju djeca sa zdravstvenim teškoćama (kao što su epilepsija, slabovidnost, oštećenja sluha, cerebralna paraliza isl.). Ta djeca su integrirana i u razredne odjele smjera ekonomist. Interes te djece često je usmjeren prema drugim područjima, ali su zbog zdravstvenih problema u tome onemogućeni. K nama se upućuju s rješenjem Ureda za prosvjetu i prema mišljenju Službe za profesionalnu orjentaciju.
INDIVIDUALIZIRANJE ODGOJNO-OBRAZOVNOG RADA
Zbog različitih teškoća u psiho-fizičkom razvoju, potrebna je individualizacija nastave jer su različite razine mogućnosti usvajanja znanja i vještina. Na početku svake školske godine predmetni profesori uključeni su u timski rad sa stručnim suradnicima – psihologinjom i defektologinjama, pri čemu se radi inicijalna procjena učenikovih sposobnosti i savladanih sadržaja u dotadašnjem školovanju. Uočavaju se motorička oštećenja, mogućnosti usmene/pisane komunikacije, čitateljske kompetencije, analize/sinteze i generalizacije. Uz prepoznavanje njihovih posebnosti odabiru se najprikladniji didaktičko-metodički pristupi i oblici rada te načini vrednovanja uspješnosti. Tada se rade individualizirani programi. Naglašavaju se učenikove "jake strane" i interesi te njihove potrebe.